19 Ağustos 2008 Salı

YAYLA MACERALARI -2- ŞARAP HİKAYESİ

* ERTESİ GÜN ( YILANDAN SONRA :D )
* Bağdaki üzümlerin toplama zamanı geldi. Toplanan üzümlerin bir kısmı kurutulurken bir kısmınada eniştem şarap yapacaktı :) ve gene ben ortaya atılıp: '' Şarap yapmasını bende deneyebilir miyim?'' Herkes durdu ve bana baktı :) İçimde iş yapma isteği vardı :) Kendime yeticek kadar demiyim :P bütün işlemler sonunda bir şişe çıkacak kadar olan üzüm miktarını aldım ve işe koyuldum :)
* Nasıl yapıldığına gelince ( Evde yapabilirsiniz :P )

* Üzümü önce saplarından ayırıyorsunuz.
* Tanelenmiş üzümleri yıkıyıp kurutuyorsunuz.
( Kendimi nedense Emine Beder gibi hissettim :P )
* Üzümleri eziyorsunuz, daha sonra bunları bir bidon içine 3/2 dolu olacak şekilde dolduruyorsunuz.
* Daha sonra maya hazırlayıp içine döküyorsunuz.
* Bu şekilde ağzını kapatarak 25 gün boyunca bekliyorsunuz :)
25. günün sonunda tekrar görüşmek üzere
Not : Yemek proğramlarına çok cüzzi bir miktar karşılığında çıkabilirm :))))

5 yorum:

Nakhar dedi ki...

eee maya nasıl hazırlanıyor :o)

poseidon dedi ki...

maya bildiğin ekmek mayası :) ama tam nasıldı unuttum :D [ rezil oldum :P ]

TheDarkcub dedi ki...

ve 3 ay sonra yanımıza gelir...
Hazııır :)
şişenin üzerindeki yakut etiketini sökmeyi unutmuştur :P
Rezillik budur...
'Emine Beder Herşeye Bedel'

poseidon dedi ki...

Tabi sen öyle san :P 1 ay sonra hazır. böle dediğin için sana içirmeyecem... hih

tuerk dedi ki...

sen onu tek başına iç, ben sana o zaman sorarım. :)